Dagtripje.. Wat een dag! - Reisverslag uit Banjar Sindhu Kelod, Indonesië van Desiree & Don Scholte / Korn - WaarBenJij.nu Dagtripje.. Wat een dag! - Reisverslag uit Banjar Sindhu Kelod, Indonesië van Desiree & Don Scholte / Korn - WaarBenJij.nu

Dagtripje.. Wat een dag!

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree & Don

12 Juni 2016 | Indonesië, Banjar Sindhu Kelod

Hey You!

Ben je er klaar voor? Er staat weer een mooi verhaaltje voor je klaar!

Gister, zaterdag stonden we vroeg naast het bedje. We gingen namelijk een trip maken over het eiland met een Balinees. Oftewel iemand die hier woont! Een privé chauffeur.

We begonnen onze ochtend met een goed ontbijtje, zodat we voorlopig even doorkonden zonder te eten.
Goed, allemaal om 08:45 in de lobby bij onze chauffeur. Lets do this!

Als aller eerste gingen er naar een Balineese dans, leuk om te zien. Duurde een uurtje maar mijn goede god, die stoeltjes waren niet voor ons gemaakt. Pijn in je rug niet te doen! Maar de dans was verder wel leuk, was helaas niet in het Engels dus vrij moeilijk te volgen ondanks ze wel een Nederlandse vertaling op papier hadden gezegd. Goed geprobeerd maar verbetering in de spelling was er zeker.

Daarna weer in het autootje en door naar de volgende stop. Onze bestemming was een juwelier waar alle sieraden met de hand werden gemaakt. En daarna belande je automatisch in hun "showroom" waar je natuurlijk van alles kon proberen .. Ja ja ja.. En ik ben gekke henkie. Wij snapte natuurlijk alle 4 heel goed.. Aanraken is kopen.. Dus op alles zeiden we Nee. Ze zullen wel gedacht hebben; schrale Nederlanders. Nou dan dat maar! Niks te klagen. Hahaha

Onze volgende stop was voor de medewerkers net zo'n teleurstelling; schilderijen. Even kijken en weer weg. Wel geteld zo'n 5-10 minuten binnen geweest, wat een lelijke dingen zeg. En dan ook nog flink geld willen ontvangen. Gelukkig zijn wij alle 4 niet van de kunst dus waren er weer vrij snel weg!

Next; hout bewerking. Jeetje wat is dit mooi zeg! 10 mensen op een kluitje allemaal aan het werk.. Ze zaten op kartonnen dozen op de grond het hout te bewerken. Zeer mooi om te zien wat er gemaakt wordt. We zouden graag van alles willen aanschaffen. Echter omdat het hout is, is de kans groot dat we het in Nederland weet moeten inleveren, dit ivm de ziektes die de boom eventueel kan meedragen. Dit zou zonde geld zijn dus hebben wij dit niet gedaan. Zonde om geld uit te geven als je het in Nederland weer mag inleveren.

Hup, in de auto en door! Op naar de Tempel; mooi. Dit is wat we wilden zien. Kregen we daar toch een "schitterende" sarong aan oftewel een sjaal om je middel en toen mocht je naar binnen.
Mooi om te zien hoe dat er allemaal uit ziet. Je geniet werkelijk, zien hoe er werd gebeden en hoe zij werden gezegend.
Aantal mooie plaatjes geschoten.

Hoppaaaaa next stop; koffieproeverij. Oftewel de luwak koffie. Aangezien wij, de dames drinken geen koffie dus de eer was aan de heren. Luwakkoffie, dat wordt uitgepoept wordt door een katachtige. En daar maken ze dan koffie van. Dit is 1 van de duurste koffiesoorten ter wereld. Echter hier kost het 50.000 rupiah oftewel 3-5 euro. Voor ons, Hollanders niet duur. Voor de lokale bevolking wel. De heren vonden het een sterk bakkie maar verder niet heel speciaal.

Weer in de auto en weer door! Op naar de vulkaan-bergen.
Wauw wauw en nog eens wauw. Wauw wauw wauw.
Wat een schitterend uitzicht. Wat was dit even genieten.
Hoe mooi was dit stukje grond hier. Niet te beschrijven. Deze foto's zullen jullie later op Facebook wel
Voorbij zien komen. Of sommige wellicht al via whatsapp!
Wat was het een Paradijs.

Hup, weer de auto in. Onderweg naar de rijstvelden.
Niet iets speciaals, wel mooi om te zien hoe de rijst hier wordt verbouwd / gemaakt. Aantal mooie plaatjes geschoten.

En weer de auto in.. Op zij op zij op zij maak plaats maak plaats want wij hebben haast.. Zo voelde het.. Het gaspendaal ging in en op naar onze laatste stop! Het monkey forest! Aapjes kijken!!!
Niet heel groot, net zoals de Apenheul. Alleen liepen er wat grotere aapjes rond. En wat een bitchie's zijn het tegen elkaar!
Ik was al gewaarschuwd .. Koop geen bananen. Dus dat doen we dan ook niet! Maar een andere toerist deed dit wel. Nou ben blij dat ik even heb gezien hoe vals ze kunnen zijn. Niet grappig was dit. Maar leuk om even te hebben mee gemaakt. Gelukkig bleven ze van ons en onze tassen af!

Na 9 1/2 uur in de weer te zijn geweest waren we rond 18:30 weer terug in het hotel. En we waren gebroken. Heerlijk roomservice besteld en genoten wat een goede maaltijd.
Lichtje uit en slapen maar.

Goooooodemorgen, om 09:15 ging de wekker op zondagochtend.
Ontbijten en lekker naar het zwembad. Even een dagje niks anders dan zwemmen en zonnen.
En genieten van de spierpijn die ik hier heb mogen ontvangen van het vele lopen gisteren !

Inmiddels is het hier 22:30 en tijd om te slapen.

Welterusten!
En tot binnenkort!

Dikke kus!

• 12 Juni 2016 - 18:35

Veer En Theo:

Wat een genot toch om alles te lezen!!! Die stijl van jouw, daar heb je het idee bij ik ben erbij..Super leuk...

Kijk weer uit naar de foto's...Veel plezier en echt genieten, dat verdienen jullie alle vier..

Lieve groetjes, Theo en Veer Xxxx

• 13 Juni 2016 - 09:32