Olifanten - Reisverslag uit Banjar Sindhu Kelod, Indonesië van Desiree & Don Scholte / Korn - WaarBenJij.nu Olifanten - Reisverslag uit Banjar Sindhu Kelod, Indonesië van Desiree & Don Scholte / Korn - WaarBenJij.nu

Olifanten

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desiree & Don

20 Juni 2016 | Indonesië, Banjar Sindhu Kelod

HEY you!
Ik neem je vandaag mee op ons tripje naar de olifanten!

Zaterdag 18-06-2016..
De wekker gaat 05:30 want vandaag gaan we met olifanten in bad! De taxi komt om 06:30 dus dan hebben we nog ff de tijd om te douchen, en te ontbijten... Dat dachten we tenminste ..
Om 06:00 stonden we bij de ontbijtzaal.. Jammer het ontbijt is pas vanaf 06:30.. Ok hop terug nr de hotelkamer en nog maar even alles klaarmaken.

06:25 in de receptie en onze taxi arriveerde.
Een aardige man die ons naar het safaripark in Ubud zou brengen. Wij waren op de hoogte gesteld dag het maar zo'n 60 min rijden zou zijn.. Hoe langer de weg.. Hoe minder vertrouwen we er in kregen.. Meneer moest meerdere keren vragen hoe hij moest rijden aan de lokale bevolking.. En de tijd tikte maar door... En tikte maar en tikte maar.

Alle lokale bevolking wees elke keer maar "Rechtdoor".. Ja ja ja..
Ik had het gevoel alsof ik 20x langs de zelfde plek reed. Maar HEY een bord! Er staat rechts af.. En de chauffeur gaat links.. Oke nu er toch maar wat van gezegd en zo kwamen we toch uit bij het park!

Hoppa, uit die auto en maar de ingang. We werden begeleid naar de eerste 2 olifanten. Deze grote jongens mochten we gaan wassen. Daar stonden we dan met ze 4e met een tuinslang en een borstel die 2 grote knakkers te wassen. Maar daar kwamen we niet voor toch! We willen badderen met deze grote jongens!

Stukje verder door begeleid kwamen we Bij een soort van zwembad aka meertje terecht. Hierin liepen 4 mooie olifanten rond.. Eerst Aileen toen Rick en daarna Don en als laatste ik.
Waar ik zelf voor koos want zo kon ik nog wat plaatjes schieten!

Met ze 4e in een meertje waar 1 vd olifanten even zijn behoefte inmiddels had gedaan. Altijd fijn! En nu maar hopen dat die klonten niet tegen je benen aankwam als je in dat water zat.

En ineens was je olifant weg, die knakker ging even duiken.
Kop onder en daar zat ik dan.. Op een olifant tot mijn middel onderwater.. Haha. Wat een plezier hadden deze beesten.
Het water was een paradijs.. Ofkoelen en lekker spelen.
Ze liepen allemaal lekker los rond en konden in feite overal heem waar ze maar wilde.. Heerlijk om te zien.

Daarna mochten we nog even los lopen in het park. Je kon ook een ritje maken op de olifant van 15 en 30 minuten. Dit hebben wij niet gedaan. Een olifant is er niet voor om ritjes te rijden voor het plezier van de mens. Wij vinden het ook niet leuk als je een bakkie op je rug hebt en je bent mensen aan het plezieren!

Deze olifanten lopen los. En er is wel een ketting.. Ja inderdaad als het verblijf wordt schoongemaakt staan ze even vast. Niks ergs aan. Mijn hond zit ook wel eens in haar bench.

Ze olifanten luisteren geweldig naar hun eigen vaste verzorger.
Worden elke dag geschrobt en geboemt .. Liggen relaxt bij hun verzorger en doen nog geen vlieg kwaad!

Al met al een topdag! De terugreis komt steeds dichterbij..
Aanstaande vrijdag op zaterdag nacht om 00:05 stappen wij alweer in het vliegtuig naar Dubai.. En dan weer om 08:30 in de Airbus naar Amsterdam!

Om eerlijk te zijn, kijk ik er best naar uit.
Ons huisje.. Ons bedje.. En eindelijk weer wat ander voedsel dan
Patat/pizza/Rijst en pasta!!

Op naar de boerenkool/hutspot/andijvie.. In elk geval mega veel groenten!!!!!!

Liefs!!

• 21 Juni 2016 - 20:54

Veer:

Hihiihihihihihi, geen last gehad van de behoefte die gedaan is???

Heerlijk om ook weer thuis te komen.. Eruit is leuk, maar thuiskomen ook!!! Heerlijk je iegen ding en natuurlijk je beestjes..Ook zij zullen zo blij zijn..

Heb genoten van je verhalen, maar hoop dat we elkaar gauw spreken en het echt kunnen horen en zien met foto's e.d.

Lieve groetjes, uit Heerhugowaard tot gauw lieverds...Xxxx